pokus
2

Střední průmyslová škola strojní a elektrotechnická a Vyšší odborná škola, Liberec

cz  gb  de  fr 
STUDIJNÍ OBORY OTEVÍRANÉ K 1. 9. 2003
  Název oboru
  Zaměření
Kód   Počet tříd
Denní čtyřleté studium pro absolventy základních škol
  Strojírenství
  počítačové konstrukce
23-41-M/001 2
  Slaboproudá elektrotechnika
  automatizační technika, sdělovací technika
26-43-M/004 1
  Elektronické počítačové systémy 26-47-M/002 1
  Elektrotechnika
  výkonová elektronika, energetika
26-41-M/002 1
  Technické lyceum
 
78-42-M/001 1
Vyšší odborné studium pro maturanty středních škol
  (dva a půl roku)
  Počítačové systémy  26-31-N/015 1
Charakteristika studijních oborů
Uplatnění absolventů
Na úvodní stránku



Charakteristiky studijních oborů

Hodinové dotace všeobecně vzdělávacích předmětů se na jednotlivých studijních oborech liší velmi málo. Nejvíce dotovány jsou matematika (12-14 hodin), cizí jazyky - ANJ a NEJ (12), český jazyk (10). Maturitní zkouška je povinná z českého jazyka a volitelná z matematiky nebo z cizího jazyka. Další část maturitní zkoušky se týká odborných předmětů. Koná se z nich praktická zkouška (6 hodin) a standardní ústní zkouška.

Absolventi všech oborů umějí aplikovat přírodovědné poznatky při řešení technických problémů, znají základy řízení a ekonomiky výroby, dovedou se orientovat v principech tržního hospodářství, zákonech a právních normách. Ovládají velmi dobře výpočetní techniku a umějí ji používat při řešení technických úkolů a k dalším činnostem. Mají výrazněji rozvinuté funkční a logické myšlení a přistupují věcně k řešení mnohých, nejen technických problémů a úkolů. Mají rovněž potřebné manuální dovednosti.
zpět do tabulky



Strojírenství
Učební plán oboru

Absolventi znají základní vlastnosti materiálů a umějí volit a navrhovat technologické postupy při jejich zpracování i s ohledem na ekonomiku a bezpečnost, umějí navrhovat jednotlivé strojní součásti a celé mechanismy i s využitím výpočetní techniky, znají principy měřicích a regulačních zařízení i automatického řízení strojů, mají základní dovednosti pro práci s programy CAD, CAM a CNC stroji. Disponují širokým teoretickým i praktickým základem oboru umožňujícím žádoucí přizpůsobivost i v příbuzných pracovních oblastech a schopnost operativně reagovat na nejnovější vývojové změny v oboru.
zpět do tabulky



Slaboproudá elektrotechnika
Učební plán oboru

Hlavní předměty oboru jsou automatizační a mikroprocesorová technika, elektronika a elektrotechnická měření. Studium je zaměřeno na automatiyační a sdělovací techniku, ve výuce se proto klade důraz na členy a obvody automatického řízení a regulování soustav včetně používání mikroprocesorů a počítačů a na radioelektronické a telekomunikační prvky, obvody a zařízení.
zpět do tabulky



Elektronické počítačové systémy
Učební plán oboru

Absolventi ovládají problematiku výpočetní techniky v celé její šíři, to znamená po technické (hardwarové) i programové (softwarové) stránce. Základem jsou znalosti z mikroprocesorové techniky a procesů přenosu dat, na to navazují znalosti jednotlivých komponent a celé součástkové základny PC. Dovedou instalovat a ovládat operační systémy a další software, používat PC pro řídící průmyslové aplikace a znají principy programování pro různé operační systémy i pro www.
zpět do tabulky



Elektrotechnika
Učební plán oboru

Tento šířeji pojatý obor zabírá oblasti silnoproudé i slaboproudé elektrotechniky. V druhé půli studia se zaměřuje na výkonovou elektroniku, elektrické stroje a přístroje a elektroenergetiku. Absolventi získají znalosti o elektrických strojích a přístrojích, energetických zařízeních a soustavách, jejich funkci, obsluze, údržbě a provozu. Umějí pracovat s moderní měřicí technikou, analyzovat provozní stavy a vyhodnocovat výsledky. Ve výkonové elektronice se zabývají regulací elektrických strojů a pohonů a jejich řízením včetně použití mikroprocesorů, počítačů a automatizovaných systémů.
zpět do tabulky



Technické lyceum
Učební plán oboru

je studijní obor určený žákům se zájmem o techniku, matematiku a přírodní vědy, kteří budou po jeho absolvování studovat převážně na vysokých školách technického směru. Od výše uvedených oborů se liší většími hodinovými dotacemi všeobecně vzdělávacích předmětů (MAT, FYZ, CIJ) na úkor předmětů odborných technických. Absolventi rovněž získávají úplné střední odborné vzdělání v příslušných oborech (strojírenství, elektrotechnika)
zpět do tabulky



Uplatnění absolventů

Přibližně 80 procent absolventů školy pokračuje ve studiu na vysokých školách, nejčastěji technických, hospodářských a pedagogických. Všichni absolventi získávají zároveň plnou kvalifikaci pro výkon povolání v technických, technicko - hospodářských a provozních funkcích. Dosažené vzdělání umožňuje rovněž získání živnostenského listu k podnikání ve vystudovaném nebo příbuzném oboru. Tyto skutečnosti znamenají jednu z významných výhod studia na SPŠ.
Na Liberecku chybí v současnosti na trhu práce větší počet pracovníků s technickým vzděláním, zejména strojírenským, takže absolventi školy nacházejí snadno zaměstnání a velmi dobré uplatnění, především v technických funkcích v podnicích automobilového průmyslu
zpět do tabulky




Počítačové systémy.

Přijímací zkoušky v roce 2003 se budou konat ve pátek 20.6. od 9.00 hodin a ve čtvrtek 28.8. také od 9 hodin z MAT a VYT. Přihlášky na 1. termín se přijímají do 10.6., na 2. termín do 20.8. Ubytování a stravování je možné v Domově mládeže. Výše školného je dána nařízením vlády ČR a činí 3000 Kč ročně.

Učební plány 1. a 2. ročníku

Absolvent vyššího odborného studia oboru Počítačové systémy bude teoreticky i prakticky připraven na výkon většiny činností, které souvisejí se zaváděním a provozem výpočetní techniky v průmyslových podnicích i institucích nejrůznějších resortů. Bude ovládat komplexně problematiku výpočetní techniky po technické (hardwarové) i programové (softwarové) stránce. Bude umět udržovat výpočetní techniku v činnosti a sám na ní pracovat. Může pracovat jako řídící pracovník, projektant nebo provozní technik. Bude schopen práce samostatné i týmové. V oboru výpočetní techniky je nezbytné, aby měl návyk neustálého doplňování odborných znalostí a novinek oboru, a to i v angličtině, a schopnost použít tyto nové poznatky ve své práci.
další informce

zpět do tabulky


(30.11.2004 Josef Šorm)
spolupracujici firmy

Různé

škola roku

Prohlížením stránek souhlasíte s používáním cookies pro analýzu návštěvnosti a poskytování dalších služeb.

případné technické problémy na těchto stránkách prosím sdělte na kz@pslib.cz