Otázky z PRG 2014 - V3 léto: Porovnání verzí

Z Milan Kerslager
Přejít na: navigace, hledání
(Založení článku)
 
m (Doplnění)
Řádka 2: Řádka 2:
  
 
== Programování ==
 
== Programování ==
 +
# Algoritmus
 +
#* vývojový diagram, struktogram, zdrojový kód
 
# Základní datové typy
 
# Základní datové typy
 
#* boolean, integer, real, char, string, ukazatel
 
#* boolean, integer, real, char, string, ukazatel
 
# Řídící struktury
 
# Řídící struktury
#* blok, příkazy if, for, while a switch, použití
+
#* blok, příkazy if, for, while a switch
 
# Rozsah platnosti proměnných
 
# Rozsah platnosti proměnných
 
#* konstanty, globální, lokální a statické proměnné
 
#* konstanty, globální, lokální a statické proměnné
Řádka 11: Řádka 13:
 
#* parametry, návratové hodnota
 
#* parametry, návratové hodnota
 
# Pole, seznam
 
# Pole, seznam
#* vhodnost použití, příklad
+
#* pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam
 
# Záznam, strom
 
# Záznam, strom
 
#* složený datový typ, ukázka (binárního) stromu
 
#* složený datový typ, ukázka (binárního) stromu
 
# Třída v objektově orientovaném programování
 
# Třída v objektově orientovaném programování
#* význam tříd, příklad, vytvoření objektu ze třídy
+
#* význam tříd, dědičnost, vytvoření objektu ze třídy
 
# Metoda
 
# Metoda
#* metody tříd, konstruktor, destruktor
+
#* metody tříd, zapouzdření, konstruktor, destruktor, polymorfismus
 
# GUI rozhraní
 
# GUI rozhraní
#* vstupní pole, přepínač, tlačítko, menu
+
#* prvky formuláře (vstupní pole, přepínač, tlačítko, menu, …)
 
#* okno, zpracování události
 
#* okno, zpracování události

Verze z 6. 6. 2013, 08:35

Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2013/2014. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.

Programování

  1. Algoritmus
    • vývojový diagram, struktogram, zdrojový kód
  2. Základní datové typy
    • boolean, integer, real, char, string, ukazatel
  3. Řídící struktury
    • blok, příkazy if, for, while a switch
  4. Rozsah platnosti proměnných
    • konstanty, globální, lokální a statické proměnné
  5. Funkce
    • parametry, návratové hodnota
  6. Pole, seznam
    • pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam
  7. Záznam, strom
    • složený datový typ, ukázka (binárního) stromu
  8. Třída v objektově orientovaném programování
    • význam tříd, dědičnost, vytvoření objektu ze třídy
  9. Metoda
    • metody tříd, zapouzdření, konstruktor, destruktor, polymorfismus
  10. GUI rozhraní
    • prvky formuláře (vstupní pole, přepínač, tlačítko, menu, …)
    • okno, zpracování události