Otázky z PRG 2014 - V3 léto: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
(Založení článku) |
m (Doplnění) |
||
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
== Programování == | == Programování == | ||
+ | # Algoritmus | ||
+ | #* vývojový diagram, struktogram, zdrojový kód | ||
# Základní datové typy | # Základní datové typy | ||
#* boolean, integer, real, char, string, ukazatel | #* boolean, integer, real, char, string, ukazatel | ||
# Řídící struktury | # Řídící struktury | ||
− | #* blok, příkazy if, for, while a switch | + | #* blok, příkazy if, for, while a switch |
# Rozsah platnosti proměnných | # Rozsah platnosti proměnných | ||
#* konstanty, globální, lokální a statické proměnné | #* konstanty, globální, lokální a statické proměnné | ||
Řádka 11: | Řádka 13: | ||
#* parametry, návratové hodnota | #* parametry, návratové hodnota | ||
# Pole, seznam | # Pole, seznam | ||
− | #* | + | #* pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam |
# Záznam, strom | # Záznam, strom | ||
#* složený datový typ, ukázka (binárního) stromu | #* složený datový typ, ukázka (binárního) stromu | ||
# Třída v objektově orientovaném programování | # Třída v objektově orientovaném programování | ||
− | #* význam tříd, | + | #* význam tříd, dědičnost, vytvoření objektu ze třídy |
# Metoda | # Metoda | ||
− | #* metody tříd, konstruktor, destruktor | + | #* metody tříd, zapouzdření, konstruktor, destruktor, polymorfismus |
# GUI rozhraní | # GUI rozhraní | ||
− | #* vstupní pole, přepínač, tlačítko, menu | + | #* prvky formuláře (vstupní pole, přepínač, tlačítko, menu, …) |
#* okno, zpracování události | #* okno, zpracování události |
Verze z 6. 6. 2013, 08:35
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2013/2014. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.
Programování
- Algoritmus
- vývojový diagram, struktogram, zdrojový kód
- Základní datové typy
- boolean, integer, real, char, string, ukazatel
- Řídící struktury
- blok, příkazy if, for, while a switch
- Rozsah platnosti proměnných
- konstanty, globální, lokální a statické proměnné
- Funkce
- parametry, návratové hodnota
- Pole, seznam
- pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam
- Záznam, strom
- složený datový typ, ukázka (binárního) stromu
- Třída v objektově orientovaném programování
- význam tříd, dědičnost, vytvoření objektu ze třídy
- Metoda
- metody tříd, zapouzdření, konstruktor, destruktor, polymorfismus
- GUI rozhraní
- prvky formuláře (vstupní pole, přepínač, tlačítko, menu, …)
- okno, zpracování události