Otázky z PRG 2014 - V3 léto: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
m (Doplnění) |
m (+link) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.) | |||
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
== Programování == | == Programování == | ||
− | # Algoritmus | + | # [[csw:Algoritmus|Algoritmus]] |
− | #* vývojový diagram, | + | #* [[csw:Strukturované programování|strukturované programování]], [[csw:Vývojový diagram|vývojový diagram]], [[csw:Zdrojový kód|zdrojový kód]] |
− | # Základní datové typy | + | # Základní [[csw:Datový typ|datové typy]] |
− | #* boolean, integer, real, char, string, ukazatel | + | #* [[csw:Boolean|boolean]], [[enw:Integer (computer science)|integer]], [[csw:Pohyblivá řádová čárka|real]], [[csw:Znak (počítače)|char]], [[csw:Textový řetězec|string]], [[csw:Ukazatel (programování)|ukazatel]] |
− | # | + | # [[csw:Řídicí struktura|Řídicí struktury]] |
− | #* blok, příkazy if, for, while a switch | + | #* [[csw:Blok (programování)|blok]], příkazy [[enw:Conditional (computer programming)|if]], [[csw:Cyklus for|for]], [[csw:Cyklus while-do|while]] a [[enw:Switch statement|switch]] |
− | # Rozsah platnosti proměnných | + | # [[enw:Scope (computer science)|Rozsah platnosti proměnných]] |
− | #* konstanty, globální, lokální a statické proměnné | + | #* [[csw:Konstanta (programování)|konstanty]], [[enw:Global variable|globální]], lokální a statické proměnné |
# Funkce | # Funkce | ||
#* parametry, návratové hodnota | #* parametry, návratové hodnota |
Aktuální verze z 6. 6. 2013, 08:57
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2013/2014. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.
Programování
- Algoritmus
- Základní datové typy
- Řídicí struktury
- Rozsah platnosti proměnných
- Funkce
- parametry, návratové hodnota
- Pole, seznam
- pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam
- Záznam, strom
- složený datový typ, ukázka (binárního) stromu
- Třída v objektově orientovaném programování
- význam tříd, dědičnost, vytvoření objektu ze třídy
- Metoda
- metody tříd, zapouzdření, konstruktor, destruktor, polymorfismus
- GUI rozhraní
- prvky formuláře (vstupní pole, přepínač, tlačítko, menu, …)
- okno, zpracování události