Programování v Javě
Z Milan Kerslager
Verze z 2. 5. 2012, 09:46, kterou vytvořil Milan.Kerslager (diskuse | příspěvky) (→Java: základy: doplnění příkladů)
Úlohy z programování slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]
Obsah
Java: základy
Ahoj světe
Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".
Podmínka
Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.
Trojúhelník
Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.
Vstup čísla z klávesnice
Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.
Výpis obsahu pole
Napište program, který vypíše všechny prvky pole.
Načtení pole
Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.