Programování v Javě
Z Milan Kerslager
								
												
				Programování v Javě slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]
Obsah
Teorie
Primitivní datové typy
| Kategorie | Typy | Velikost (bity) | Minimální hodnota | Maximální hodnota | Příklad | 
|---|---|---|---|---|---|
| Celá čísla | byte | 8 | -128 | 127 | byte b = 65; | 
| char | 16 | 0 | 216-1 | char c = 'A';  | |
| short | 16 | -215 | 215-1 | short s = 65; | |
| int | 32 | -231 | 231-1 | int i = 65; | |
| long | 64 | -263 | 263-1 | long l = 65L; | |
| Plovoucí čárka | float | 32 | 2-149 | (2-2-23)·2127 | float f = 65f; | 
| double | 64 | 2-1074 | (2-2-52)·21023 | double d = 65.55; | |
| Ostatní | boolean | 1 | -- | -- | boolean b = true; | 
| void | -- | -- | -- | -- | 
Jednoduché programy
Ahoj světe
Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".
Podmínka
Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.
Trojúhelník
Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.
Vstup čísla z klávesnice
Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.
Výpis obsahu pole
Napište program, který vypíše všechny prvky pole.
Načtení pole
Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.

