Programování v Javě: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
m (Stránka Úlohy z programování přemístěna na stránku Programování v Javě) |
m (Fix) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | ''' | + | '''Programování v Javě''' slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.<ref>http://netbeans.org</ref> |
== Teorie == | == Teorie == | ||
Řádka 13: | Řádka 13: | ||
|- | |- | ||
!rowspan=5| Integer | !rowspan=5| Integer | ||
− | | | + | | byte |
| 8 | | 8 | ||
| -128 | | -128 | ||
Řádka 19: | Řádka 19: | ||
| <code>byte b = 65;</code> | | <code>byte b = 65;</code> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | char |
| 16 | | 16 | ||
| 0 | | 0 | ||
Řádka 25: | Řádka 25: | ||
| <code>char c = 'A'; <br />char c = 65;</code> | | <code>char c = 'A'; <br />char c = 65;</code> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | short |
| 16 | | 16 | ||
| -2<sup>15</sup> | | -2<sup>15</sup> | ||
Řádka 31: | Řádka 31: | ||
| <code>short s = 65;</code> | | <code>short s = 65;</code> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | int |
| 32 | | 32 | ||
| -2<sup>31</sup> | | -2<sup>31</sup> | ||
Řádka 37: | Řádka 37: | ||
| <code>int i = 65;</code> | | <code>int i = 65;</code> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | long |
| 64 | | 64 | ||
| -2<sup>63</sup> | | -2<sup>63</sup> | ||
Řádka 44: | Řádka 44: | ||
|- | |- | ||
!rowspan=2| Floating-point | !rowspan=2| Floating-point | ||
− | | | + | | float |
| 32 | | 32 | ||
| 2<sup>-149</sup> | | 2<sup>-149</sup> | ||
Řádka 50: | Řádka 50: | ||
| <code>float f = 65f;</code> | | <code>float f = 65f;</code> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | double |
| 64 | | 64 | ||
| 2<sup>-1074</sup> | | 2<sup>-1074</sup> | ||
Řádka 57: | Řádka 57: | ||
|- | |- | ||
!rowspan=2| Other | !rowspan=2| Other | ||
− | | | + | | boolean |
| 1 | | 1 | ||
| -- | | -- | ||
Řádka 63: | Řádka 63: | ||
| <code>boolean b = true;</code> | | <code>boolean b = true;</code> | ||
|- | |- | ||
− | | | + | | void |
| -- | | -- | ||
| -- | | -- |
Verze z 1. 10. 2013, 11:29
Programování v Javě slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]
Obsah
Teorie
Category | Types | Size (bits) | Minimum Value | Maximum Value | Example |
---|---|---|---|---|---|
Integer | byte | 8 | -128 | 127 | byte b = 65;
|
char | 16 | 0 | 216-1 | char c = 'A';
| |
short | 16 | -215 | 215-1 | short s = 65;
| |
int | 32 | -231 | 231-1 | int i = 65;
| |
long | 64 | -263 | 263-1 | long l = 65L;
| |
Floating-point | float | 32 | 2-149 | (2-2-23)·2127 | float f = 65f;
|
double | 64 | 2-1074 | (2-2-52)·21023 | double d = 65.55;
| |
Other | boolean | 1 | -- | -- | boolean b = true;
|
void | -- | -- | -- | -- |
Jednoduché programy
Ahoj světe
Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".
Podmínka
Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.
Trojúhelník
Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.
Vstup čísla z klávesnice
Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.
Výpis obsahu pole
Napište program, který vypíše všechny prvky pole.
Načtení pole
Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.