Programování v Javě: Porovnání verzí

Z Milan Kerslager
Přejít na: navigace, hledání
m (Stránka Úlohy z programování přemístěna na stránku Programování v Javě)
m (Fix)
Řádka 1: Řádka 1:
'''Úlohy z programování v Javě''' slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.<ref>http://netbeans.org</ref>
+
'''Programování v Javě''' slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.<ref>http://netbeans.org</ref>
  
 
== Teorie ==
 
== Teorie ==
Řádka 13: Řádka 13:
 
|-
 
|-
 
!rowspan=5| Integer
 
!rowspan=5| Integer
|{{java:byte}}
+
| byte
 
| 8
 
| 8
 
| -128
 
| -128
Řádka 19: Řádka 19:
 
| <code>byte b = 65;</code>
 
| <code>byte b = 65;</code>
 
|-
 
|-
|{{java:char}}
+
| char
 
| 16
 
| 16
 
| 0
 
| 0
Řádka 25: Řádka 25:
 
| <code>char c = 'A'; <br />char c = 65;</code>
 
| <code>char c = 'A'; <br />char c = 65;</code>
 
|-
 
|-
|{{java:short}}
+
| short
 
| 16
 
| 16
 
| -2<sup>15</sup>
 
| -2<sup>15</sup>
Řádka 31: Řádka 31:
 
| <code>short s = 65;</code>
 
| <code>short s = 65;</code>
 
|-
 
|-
|{{java:int}}
+
| int
 
| 32
 
| 32
 
| -2<sup>31</sup>
 
| -2<sup>31</sup>
Řádka 37: Řádka 37:
 
| <code>int i = 65;</code>
 
| <code>int i = 65;</code>
 
|-
 
|-
|{{java:long}}
+
| long
 
| 64
 
| 64
 
| -2<sup>63</sup>
 
| -2<sup>63</sup>
Řádka 44: Řádka 44:
 
|-
 
|-
 
!rowspan=2| Floating-point
 
!rowspan=2| Floating-point
|{{java:float}}
+
| float
 
| 32
 
| 32
 
| 2<sup>-149</sup>
 
| 2<sup>-149</sup>
Řádka 50: Řádka 50:
 
| <code>float f = 65f;</code>
 
| <code>float f = 65f;</code>
 
|-
 
|-
|{{java:double}}
+
| double
 
| 64
 
| 64
 
| 2<sup>-1074</sup>
 
| 2<sup>-1074</sup>
Řádka 57: Řádka 57:
 
|-
 
|-
 
!rowspan=2| Other
 
!rowspan=2| Other
|{{java:boolean}}
+
| boolean
 
| 1
 
| 1
 
| --
 
| --
Řádka 63: Řádka 63:
 
| <code>boolean b = true;</code>
 
| <code>boolean b = true;</code>
 
|-
 
|-
|{{java:void}}
+
| void
 
| --
 
| --
 
| --
 
| --

Verze z 1. 10. 2013, 11:29

Programování v Javě slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]

Teorie

Category Types Size (bits) Minimum Value Maximum Value Example
Integer byte 8 -128 127 byte b = 65;
char 16 0 216-1 char c = 'A';
char c = 65;
short 16 -215 215-1 short s = 65;
int 32 -231 231-1 int i = 65;
long 64 -263 263-1 long l = 65L;
Floating-point float 32 2-149 (2-2-23)·2127 float f = 65f;
double 64 2-1074 (2-2-52)·21023 double d = 65.55;
Other boolean 1 -- -- boolean b = true;
void -- -- -- --

Jednoduché programy

Ahoj světe

Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".

Soubor:HelloWorld.java

Podmínka

Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.

Soubor:Podminka.java

Trojúhelník

Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.

Soubor:Trojúhelník.java

Vstup čísla z klávesnice

Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.

Soubor:Vstup.java

Výpis obsahu pole

Napište program, který vypíše všechny prvky pole.

Soubor:Pole.java

Načtení pole

Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.

Soubor:NačteníPole.java

Reference

  1. http://netbeans.org