Programování v Javě: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
m (→Primitivní datové typy: překlad) |
m (→Primitivní datové typy: fix) |
||
Řádka 5: | Řádka 5: | ||
=== Primitivní datové typy === | === Primitivní datové typy === | ||
− | {| class="wikitable" style="margin: | + | {| class="wikitable" style="margin: left;" |
|- | |- | ||
! Kategorie | ! Kategorie |
Aktuální verze z 1. 10. 2013, 11:34
Programování v Javě slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]
Obsah
Teorie
Primitivní datové typy
Kategorie | Typy | Velikost (bity) | Minimální hodnota | Maximální hodnota | Příklad |
---|---|---|---|---|---|
Celá čísla | byte | 8 | -128 | 127 | byte b = 65;
|
char | 16 | 0 | 216-1 | char c = 'A';
| |
short | 16 | -215 | 215-1 | short s = 65;
| |
int | 32 | -231 | 231-1 | int i = 65;
| |
long | 64 | -263 | 263-1 | long l = 65L;
| |
Plovoucí čárka | float | 32 | 2-149 | (2-2-23)·2127 | float f = 65f;
|
double | 64 | 2-1074 | (2-2-52)·21023 | double d = 65.55;
| |
Ostatní | boolean | 1 | -- | -- | boolean b = true;
|
void | -- | -- | -- | -- |
Jednoduché programy
Ahoj světe
Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".
Podmínka
Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.
Trojúhelník
Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.
Vstup čísla z klávesnice
Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.
Výpis obsahu pole
Napište program, který vypíše všechny prvky pole.
Načtení pole
Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.