Programování v Javě: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
(→Java: základy: doplnění příkladů) |
m (→Primitivní datové typy: fix) |
||
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od stejného uživatele.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | ''' | + | '''Programování v Javě''' slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.<ref>http://netbeans.org</ref> |
− | == | + | == Teorie == |
+ | |||
+ | === Primitivní datové typy === | ||
+ | |||
+ | {| class="wikitable" style="margin: left;" | ||
+ | |- | ||
+ | ! Kategorie | ||
+ | ! Typy | ||
+ | ! Velikost (bity) | ||
+ | ! Minimální hodnota | ||
+ | ! Maximální hodnota | ||
+ | ! Příklad | ||
+ | |- | ||
+ | !rowspan=5| Celá čísla | ||
+ | | byte | ||
+ | | 8 | ||
+ | | -128 | ||
+ | | 127 | ||
+ | | <code>byte b = 65;</code> | ||
+ | |- | ||
+ | | char | ||
+ | | 16 | ||
+ | | 0 | ||
+ | | 2<sup>16</sup>-1 | ||
+ | | <code>char c = 'A'; <br />char c = 65;</code> | ||
+ | |- | ||
+ | | short | ||
+ | | 16 | ||
+ | | -2<sup>15</sup> | ||
+ | | 2<sup>15</sup>-1 | ||
+ | | <code>short s = 65;</code> | ||
+ | |- | ||
+ | | int | ||
+ | | 32 | ||
+ | | -2<sup>31</sup> | ||
+ | | 2<sup>31</sup>-1 | ||
+ | | <code>int i = 65;</code> | ||
+ | |- | ||
+ | | long | ||
+ | | 64 | ||
+ | | -2<sup>63</sup> | ||
+ | | 2<sup>63</sup>-1 | ||
+ | | <code>long l = 65L;</code> | ||
+ | |- | ||
+ | !rowspan=2| Plovoucí čárka | ||
+ | | float | ||
+ | | 32 | ||
+ | | 2<sup>-149</sup> | ||
+ | | (2-2<sup>-23</sup>)·2<sup>127</sup> | ||
+ | | <code>float f = 65f;</code> | ||
+ | |- | ||
+ | | double | ||
+ | | 64 | ||
+ | | 2<sup>-1074</sup> | ||
+ | | (2-2<sup>-52</sup>)·2<sup>1023</sup> | ||
+ | | <code>double d = 65.55;</code> | ||
+ | |- | ||
+ | !rowspan=2| Ostatní | ||
+ | | boolean | ||
+ | | 1 | ||
+ | | -- | ||
+ | | -- | ||
+ | | <code>boolean b = true;</code> | ||
+ | |- | ||
+ | | void | ||
+ | | -- | ||
+ | | -- | ||
+ | | -- | ||
+ | | -- | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Jednoduché programy == | ||
=== Ahoj světe === | === Ahoj světe === |
Aktuální verze z 1. 10. 2013, 11:34
Programování v Javě slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]
Obsah
Teorie
Primitivní datové typy
Kategorie | Typy | Velikost (bity) | Minimální hodnota | Maximální hodnota | Příklad |
---|---|---|---|---|---|
Celá čísla | byte | 8 | -128 | 127 | byte b = 65;
|
char | 16 | 0 | 216-1 | char c = 'A';
| |
short | 16 | -215 | 215-1 | short s = 65;
| |
int | 32 | -231 | 231-1 | int i = 65;
| |
long | 64 | -263 | 263-1 | long l = 65L;
| |
Plovoucí čárka | float | 32 | 2-149 | (2-2-23)·2127 | float f = 65f;
|
double | 64 | 2-1074 | (2-2-52)·21023 | double d = 65.55;
| |
Ostatní | boolean | 1 | -- | -- | boolean b = true;
|
void | -- | -- | -- | -- |
Jednoduché programy
Ahoj světe
Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".
Podmínka
Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.
Trojúhelník
Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.
Vstup čísla z klávesnice
Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.
Výpis obsahu pole
Napište program, který vypíše všechny prvky pole.
Načtení pole
Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.