Otázky z PRG 2017 - V3 léto: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
(Datové typy (úprava)) |
m (Fix) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu [[PRG]] (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci [[WikiZapocet|zápočtu z článku na Wikipedii]]. Podpůrné [[Materiály ke studiu|materiály]], [[Slajdy pro výuku|slajdy]] i [[fotografie tabulí]] naleznete na stránce [[Výuka]]. | Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu [[PRG]] (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci [[WikiZapocet|zápočtu z článku na Wikipedii]]. Podpůrné [[Materiály ke studiu|materiály]], [[Slajdy pro výuku|slajdy]] i [[fotografie tabulí]] naleznete na stránce [[Výuka]]. | ||
− | Pracovní verze je [https://goo.gl/FVC2Ev na Google Drive]. | + | Pracovní verze (pro absolutorium) je též [https://goo.gl/FVC2Ev na Google Drive]. |
== Programování == | == Programování == |
Aktuální verze z 20. 4. 2017, 08:35
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.
Pracovní verze (pro absolutorium) je též na Google Drive.
Programování
- Algoritmus
- algoritmus, strukturované programování, vývojový diagram, zdrojový kód
- složitost algoritmů, řadící algoritmy (a jiné zajímavé), rekurze
- Proměnné a operátory
- princip používání proměnných, konstanty, deklarace
- rozsah platnosti proměnných, globální, lokální a statické proměnné
- relační a logické operátory, relační výrazy
- Datové typy, výrazy
- datové typy (boolean, integer, real, char, string, ukazatel, výčtový typ, void)
- kódování znaků (ASCII, UTF)
- výrazy, aritmetické operátory a priorita jejich vyhodnocování, regulární výrazy
- Datové struktury
- pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam, zásobník, fronta
- asociativní pole, složené datové struktury, binární strom, množina
- Podprogramy
- varianty podprogramů (funkce, procedury)
- parametry funkce, návratová hodnota
- výjimky a jejich zpracování
- Řídicí struktury
- Objektově orientované programování
- třída, členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy
- metody tříd, konstruktor a destruktor
- zapouzdření, dědičnost, kompozice objektů
- přetížení funkce a polymorfismus, rozhraní
- Práce se soubory
- Programování
- událostmi řízené programování, využití v uživatelském rozhraní
- coding style, verzování, verzovací systémy
- vývojové prostředí, ladění, profilování