Otázky z PRG 2016 - V3 léto: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
m (→Programování: fix) |
m (→Programování: +void) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze od stejného uživatele.) | |||
Řádka 12: | Řádka 12: | ||
#* relační a logické [[csw:Operátor (programování)|operátory]], relační [[csw:Výraz (programování)|výrazy]] | #* relační a logické [[csw:Operátor (programování)|operátory]], relační [[csw:Výraz (programování)|výrazy]] | ||
# Datové typy, výrazy | # Datové typy, výrazy | ||
− | #* [[csw:Datový typ|datové typy]] ([[csw:Boolean|boolean]], [[enw:Integer (computer science)|integer]], [[csw:Pohyblivá řádová čárka|real]], [[csw:Znak (počítače)|char]], [[csw:Textový řetězec|string]], [[csw:Ukazatel (programování)|ukazatel]], [[csw:Výčtový typ|výčtový typ]]) | + | #* [[csw:Datový typ|datové typy]] ([[csw:Boolean|boolean]], [[enw:Integer (computer science)|integer]], [[csw:Pohyblivá řádová čárka|real]], [[csw:Znak (počítače)|char]], [[csw:Textový řetězec|string]], [[csw:Ukazatel (programování)|ukazatel]], [[csw:Výčtový typ|výčtový typ]], [[enw:Void type|void]]) |
#* [[csw:Znaková sada|kódování znaků]] ([[csw:ASCII|ASCII]], [[csw:Unicode|UTF]]) | #* [[csw:Znaková sada|kódování znaků]] ([[csw:ASCII|ASCII]], [[csw:Unicode|UTF]]) | ||
#* [[csw:Výraz (programování)|výrazy]], aritmetické [[csw:Operátor (programování)|operátory]] a priorita jejich vyhodnocování, [[csw:Regulární výraz|regulární výrazy]] | #* [[csw:Výraz (programování)|výrazy]], aritmetické [[csw:Operátor (programování)|operátory]] a priorita jejich vyhodnocování, [[csw:Regulární výraz|regulární výrazy]] | ||
Řádka 23: | Řádka 23: | ||
#* [[csw:Výjimka (programování)|výjimky]] a jejich zpracování | #* [[csw:Výjimka (programování)|výjimky]] a jejich zpracování | ||
# [[csw:Řídicí struktura|Řídicí struktury]] | # [[csw:Řídicí struktura|Řídicí struktury]] | ||
− | #* [[csw:Blok (programování)|blok]], příkazy [[ | + | #* [[csw:Blok (programování)|blok]], příkazy [[csw:Podmíněný příkaz|if]], [[csw:Cyklus for|for]], [[csw:Cyklus while-do|while]], [[csw:Cyklus do-while|do]], [[enw:Switch statement|switch]], [[csw:Řídicí struktura|break a continue]] |
# [[csw:Objektově orientované programování|Objektově orientované programování]] | # [[csw:Objektově orientované programování|Objektově orientované programování]] | ||
#* [[csw:Třída (programování)|třída]], členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy | #* [[csw:Třída (programování)|třída]], členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy |
Aktuální verze z 5. 1. 2017, 11:05
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.
Pracovní verze je na Google Drive.
Programování
- Algoritmus
- algoritmus, strukturované programování, vývojový diagram, zdrojový kód
- složitost algoritmů, řadící algoritmy (a jiné zajímavé), rekurze
- Proměnné a operátory
- princip používání proměnných, konstanty, deklarace
- rozsah platnosti proměnných, globální, lokální a statické proměnné
- relační a logické operátory, relační výrazy
- Datové typy, výrazy
- datové typy (boolean, integer, real, char, string, ukazatel, výčtový typ, void)
- kódování znaků (ASCII, UTF)
- výrazy, aritmetické operátory a priorita jejich vyhodnocování, regulární výrazy
- Datové struktury
- pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam, kolekce (seznam, množina)
- složitější datové struktury, binární strom
- Podprogramy
- varianty podprogramů (funkce, procedury)
- parametry funkce, návratová hodnota
- výjimky a jejich zpracování
- Řídicí struktury
- Objektově orientované programování
- třída, členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy
- metody tříd, konstruktor a destruktor
- zapouzdření, dědičnost, kompozice objektů
- přetížení funkce a polymorfismus, rozhraní
- Práce se soubory
- Programování
- událostmi řízené programování, využití v uživatelském rozhraní
- coding style, verzování, verzovací systémy
- vývojové prostředí, ladění, profilování