Otázky z PRG 2016 - V3 léto: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
m (→Programování: reorganizace) |
m (→Programování: opravy odkazů) |
||
Řádka 17: | Řádka 17: | ||
# Datové struktury | # Datové struktury | ||
#* [[csw:Pole (datová struktura)|pole]] jedno- a vícerozměrné, [[csw:Lineární seznam|lineární seznam]], [[csw:Kolekce (abstraktní datový typ)|kolekce]] (seznam, [[enw:Set (abstract data type)|množina]]) | #* [[csw:Pole (datová struktura)|pole]] jedno- a vícerozměrné, [[csw:Lineární seznam|lineární seznam]], [[csw:Kolekce (abstraktní datový typ)|kolekce]] (seznam, [[enw:Set (abstract data type)|množina]]) | ||
− | #* složitější [[ | + | #* složitější [[csw:Datová struktura|datové struktury]], [[csw:Binární strom|binární strom]] |
# Podprogramy | # Podprogramy | ||
#* varianty [[csw:Podprogram|podprogramů]] (funkce, procedury) | #* varianty [[csw:Podprogram|podprogramů]] (funkce, procedury) | ||
Řádka 27: | Řádka 27: | ||
#* [[csw:Třída (programování)|třída]], členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy | #* [[csw:Třída (programování)|třída]], členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy | ||
#* [[csw:Metoda (objektově orientované programování)|metody tříd]], [[csw:Konstruktor|konstruktor]] a [[csw:Destruktor|destruktor]] | #* [[csw:Metoda (objektově orientované programování)|metody tříd]], [[csw:Konstruktor|konstruktor]] a [[csw:Destruktor|destruktor]] | ||
− | #* [[csw:Zapouzdření (objektově orientované programování)|zapouzdření]], [[csw:Dědičnost (objektově orientované programování)|dědičnost]], [[ | + | #* [[csw:Zapouzdření (objektově orientované programování)|zapouzdření]], [[csw:Dědičnost (objektově orientované programování)|dědičnost]], [[csw:Objektová kompozice|kompozice objektů]] |
#* [[csw:Přetížení funkce|přetížení funkce]] a [[csw:Polymorfismus (programování)|polymorfismus]], [[enw:Protocol (object-oriented programming)|rozhraní]] | #* [[csw:Přetížení funkce|přetížení funkce]] a [[csw:Polymorfismus (programování)|polymorfismus]], [[enw:Protocol (object-oriented programming)|rozhraní]] | ||
# Práce se soubory | # Práce se soubory | ||
− | #* [[csw:Soubor|soubor]], založení, [[csw: | + | #* [[csw:Soubor|soubor]], založení, [[csw:open (systémové volání)|otevření]], [[enw:close (system call)|zavření]], [[enw:unlink (Unix)|smazání]] |
− | #* ukazatel v souboru, [[ | + | #* ukazatel v souboru, [[enw:read (system call)|čtení]], [[enw:write (system call)|zápis]], [[csw:Zamykání souborů|zamykání souborů]] |
# [[csw:Programování|Programování]] | # [[csw:Programování|Programování]] | ||
#* [[enw:Event-driven programming|událostmi řízené programování]], využití v uživatelském rozhraní | #* [[enw:Event-driven programming|událostmi řízené programování]], využití v uživatelském rozhraní | ||
#* [[csw:Styl zápisu programu|coding style]], [[csw:Verzování|verzování]], [[enw:List of version control software|verzovací systémy]] | #* [[csw:Styl zápisu programu|coding style]], [[csw:Verzování|verzování]], [[enw:List of version control software|verzovací systémy]] | ||
#* [[csw:Vývojové prostředí|vývojové prostředí]], [[csw:Ladění (programování)|ladění]], [[csw:Profilování|profilování]] | #* [[csw:Vývojové prostředí|vývojové prostředí]], [[csw:Ladění (programování)|ladění]], [[csw:Profilování|profilování]] |
Verze z 15. 12. 2016, 10:28
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.
Pracovní verze je na Google Drive.
Programování
- Algoritmus
- algoritmus, strukturované programování, vývojový diagram, zdrojový kód
- složitost algoritmů, řadící algoritmy (a jiné zajímavé), rekurze
- Proměnné a operátory
- princip používání proměnných, konstanty, deklarace
- rozsah platnosti proměnných, globální, lokální a statické proměnné
- relační a logické operátory, relační výrazy
- Datové typy, výrazy
- datové typy (boolean, integer, real, char, string, ukazatel, výčtový typ)
- kódování znaků (ASCII, UTF)
- výrazy, aritmetické operátory a priorita jejich vyhodnocování, regulární výrazy
- Datové struktury
- pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam, kolekce (seznam, množina)
- složitější datové struktury, binární strom
- Podprogramy
- varianty podprogramů (funkce, procedury)
- parametry funkce, návratová hodnota
- výjimky a jejich zpracování
- Řídicí struktury
- Objektově orientované programování
- třída, členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy
- metody tříd, konstruktor a destruktor
- zapouzdření, dědičnost, kompozice objektů
- přetížení funkce a polymorfismus, rozhraní
- Práce se soubory
- Programování
- událostmi řízené programování, využití v uživatelském rozhraní
- coding style, verzování, verzovací systémy
- vývojové prostředí, ladění, profilování