Otázky z PRG 2016 - V3 léto: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
m (→Programování: fix) |
m (→Programování: typo) |
||
Řádka 7: | Řádka 7: | ||
#* [[csw:Algoritmus|algoritmus]], [[csw:Strukturované programování|strukturované programování]], [[csw:Vývojový diagram|vývojový diagram]], [[csw:Zdrojový kód|zdrojový kód]] | #* [[csw:Algoritmus|algoritmus]], [[csw:Strukturované programování|strukturované programování]], [[csw:Vývojový diagram|vývojový diagram]], [[csw:Zdrojový kód|zdrojový kód]] | ||
#* [[csw:Asymptotická složitost|složitost algoritmů]], [[csw:Řadicí algoritmus|řadící algoritmy]] (a jiné zajímavé), [[csw:Rekurze (programování)|rekurze]] | #* [[csw:Asymptotická složitost|složitost algoritmů]], [[csw:Řadicí algoritmus|řadící algoritmy]] (a jiné zajímavé), [[csw:Rekurze (programování)|rekurze]] | ||
− | # Proměnné a | + | # Proměnné a výrazy |
#* princip používání [[csw:Proměnná (programování)|proměnných]], [[csw:Konstanta (programování)|konstanty]], [[csw:Deklarace (programování)|deklarace]] | #* princip používání [[csw:Proměnná (programování)|proměnných]], [[csw:Konstanta (programování)|konstanty]], [[csw:Deklarace (programování)|deklarace]] | ||
#* [[enw:Scope (computer science)|rozsah platnosti proměnných]], [[csw:Globální proměnná|globální]], [[csw:Lokální proměnná|lokální]] a [[csw:Statická proměnná|statické proměnné]] | #* [[enw:Scope (computer science)|rozsah platnosti proměnných]], [[csw:Globální proměnná|globální]], [[csw:Lokální proměnná|lokální]] a [[csw:Statická proměnná|statické proměnné]] | ||
Řádka 20: | Řádka 20: | ||
# Podprogramy | # Podprogramy | ||
#* varianty [[csw:Podprogram|podprogramů]] (funkce, procedury) | #* varianty [[csw:Podprogram|podprogramů]] (funkce, procedury) | ||
− | #* [[csw:Parametr funkce|parametry funkce]], [[enw:Return statement| | + | #* [[csw:Parametr funkce|parametry funkce]], [[enw:Return statement|návratová hodnota]] |
#* [[csw:Výjimka (programování)|výjimky]] a jejich zpracování | #* [[csw:Výjimka (programování)|výjimky]] a jejich zpracování | ||
# [[csw:Řídicí struktura|Řídicí struktury]] | # [[csw:Řídicí struktura|Řídicí struktury]] |
Verze z 8. 4. 2016, 19:44
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.
Pracovní verze je na Google Drive.
Programování
- Algoritmus
- algoritmus, strukturované programování, vývojový diagram, zdrojový kód
- složitost algoritmů, řadící algoritmy (a jiné zajímavé), rekurze
- Proměnné a výrazy
- princip používání proměnných, konstanty, deklarace
- rozsah platnosti proměnných, globální, lokální a statické proměnné
- výrazy a jejich vyhodnocování, regulární výrazy
- Datové typy, operátory
- datové typy (boolean, integer, real, char, string, ukazatel, výčtový typ)
- kódování znaků (ASCII, UTF)
- operátory a jejich priorita
- Datové struktury
- pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam, kolekce (seznam, množina)
- složitější datové struktury, binární strom
- Podprogramy
- varianty podprogramů (funkce, procedury)
- parametry funkce, návratová hodnota
- výjimky a jejich zpracování
- Řídicí struktury
- Objektově orientované programování
- třída, členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy
- metody tříd, konstruktor a destruktor
- zapouzdření, dědičnost, kompozice objektů
- přetížení funkce a polymorfismus, rozhraní
- Práce se soubory
- Programování
- událostmi řízené programování, využití v uživatelském rozhraní
- coding style, verzování, verzovací systémy
- vývojové prostředí, ladění, profilování