Otázky z PRG 2016 - V3 léto: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
(Založení stránky) |
(→Programování: +otázky) |
||
Řádka 4: | Řádka 4: | ||
== Programování == | == Programování == | ||
− | # | + | # Algoritmus (st, ke) |
+ | #* [[csw:Algoritmus|algoritmus]], [[csw:Strukturované programování|strukturované programování]], [[csw:Vývojový diagram|vývojový diagram]], [[csw:Zdrojový kód|zdrojový kód]] | ||
+ | #* [[csw:Asymptotická složitost|složitost algoritmů]], [[csw:Řadicí algoritmus|řadící algoritmy]] (a jiné zajímavé), [[csw:Rekurze (programování)|rekurze]] | ||
+ | # Proměnné a regulární výrazy (st, ke) | ||
+ | #* princip používání [[csw:Proměnná (programování)|proměnných]], [[csw:Konstanta (programování)|konstanty]], [[csw:Deklarace (programování)|deklarace]] | ||
+ | #* [[enw:Scope (computer science)|rozsah platnosti proměnných]], [[csw:Globální proměnná|globální]], [[csw:Lokální proměnná|lokální]] a [[csw:Statická proměnná|statické proměnné]] | ||
+ | #* [[csw:Výraz (programování)|výrazy]] a jejich vyhodnocování, [[csw:Regulární výraz|regulární výrazy]] | ||
+ | # Datové typy, operátory (st, ke) | ||
+ | #* [[csw:Datový typ|datové typy]] ([[csw:Boolean|boolean]], [[enw:Integer (computer science)|integer]], [[csw:Pohyblivá řádová čárka|real]], [[csw:Znak (počítače)|char]], [[csw:Textový řetězec|string]], [[csw:Ukazatel (programování)|ukazatel]], [[csw:Výčtový typ|výčtový typ]]) | ||
+ | #* [[csw:Znaková sada|kódování znaků]] ([[csw:ASCII|ASCII]], [[enw:Unicode|UTF]]) | ||
+ | #* [[csw:Operátor (programování)|operátory]] a jejich priorita | ||
+ | # Pole, seznam (st, ke) | ||
+ | #* [[csw:Pole (datová struktura)|pole]] jedno- a vícerozměrné, [[csw:Lineární seznam|lineární seznam]], [[csw:Kolekce (abstraktní datový typ)|kolekce]] (seznam, [[enw:Set (abstract data type)|množina]]) | ||
+ | #* [[enw:Data structure|datová struktura]] | ||
+ | # Podprogramy (st, ke) | ||
+ | #* varianty [[csw:Podprogram|podprogramů]] (funkce, procedury) | ||
+ | #* [[csw:Parametr funkce|parametry funkce]], [[enw:Return statement|návratové hodnota]] | ||
+ | #* [[csw:Výjimka (programování)|výjimky]] a jejich zpracování | ||
+ | # [[csw:Řídicí struktura|Řídicí struktury]] (st, ke) | ||
+ | #* [[csw:Blok (programování)|blok]], příkazy [[enw:Conditional (computer programming)|if]], [[csw:Cyklus for|for]], [[csw:Cyklus while-do|while]], [[csw:Cyklus do-while|do]], [[enw:Switch statement|switch]], [[csw:Řídicí struktura|break a continue]] | ||
+ | # [[csw:Objektově orientované programování|Objektově orientované programování]] (st, ke) | ||
+ | #* [[csw:Třída (programování)|třída]], členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy | ||
+ | #* [[csw:Metoda (objektově orientované programování)|metody tříd]], [[csw:Konstruktor|konstruktor]] a [[csw:Destruktor|destruktor]] | ||
+ | #* [[csw:Zapouzdření (objektově orientované programování)|zapouzdření]], [[csw:Dědičnost (objektově orientované programování)|dědičnost]], [[enw:Object composition|kompozice objektů]] | ||
+ | #* [[csw:Přetížení funkce|přetížení funkce]] a [[csw:Polymorfismus (programování)|polymorfismus]], [[enw:Protocol (object-oriented programming)|rozhraní]] | ||
+ | # Práce se soubory | ||
+ | #* [[csw:Soubor|soubor]], založení, [[csw:Open (systémové volání)|otevření]], [[enw:Open (systémové volání)|zavření]], [[enw:unlink (Unix)|smazání]] | ||
+ | #* ukazatel v souboru, [[csw:read (system call)|čtení]], [[csw:write (system call)|zápis]], [[csw:Zamykání souborů|zamykání souborů]] | ||
+ | # [[csw:Programování|Programování]] (st, ke) | ||
+ | #* [[enw:Event-driven programming|událostmi řízené programování]], využití v uživatelském rozhraní | ||
+ | #* [[csw:Styl zápisu programu|coding style]], [[csw:Verzování|verzování]], [[enw:List of version control software|verzovací systémy]] | ||
+ | #* [[csw:Vývojové prostředí|vývojové prostředí]], [[csw:Ladění (programování)|ladění]], [[csw:Profilování|profilování]] |
Verze z 8. 4. 2016, 18:04
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.
Pracovní verze je na Google Drive.
Programování
- Algoritmus (st, ke)
- algoritmus, strukturované programování, vývojový diagram, zdrojový kód
- složitost algoritmů, řadící algoritmy (a jiné zajímavé), rekurze
- Proměnné a regulární výrazy (st, ke)
- princip používání proměnných, konstanty, deklarace
- rozsah platnosti proměnných, globální, lokální a statické proměnné
- výrazy a jejich vyhodnocování, regulární výrazy
- Datové typy, operátory (st, ke)
- datové typy (boolean, integer, real, char, string, ukazatel, výčtový typ)
- kódování znaků (ASCII, UTF)
- operátory a jejich priorita
- Pole, seznam (st, ke)
- pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam, kolekce (seznam, množina)
- datová struktura
- Podprogramy (st, ke)
- varianty podprogramů (funkce, procedury)
- parametry funkce, návratové hodnota
- výjimky a jejich zpracování
- Řídicí struktury (st, ke)
- Objektově orientované programování (st, ke)
- třída, členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy
- metody tříd, konstruktor a destruktor
- zapouzdření, dědičnost, kompozice objektů
- přetížení funkce a polymorfismus, rozhraní
- Práce se soubory
- Programování (st, ke)
- událostmi řízené programování, využití v uživatelském rozhraní
- coding style, verzování, verzovací systémy
- vývojové prostředí, ladění, profilování