Programování v Javě: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
								
												
				|  (→Java: základy:  doplnění příkladů) | m (→Primitivní datové typy:  fix) | ||
| (Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí od stejného uživatele.) | |||
| Řádka 1: | Řádka 1: | ||
| − | ''' | + | '''Programování v Javě''' slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.<ref>http://netbeans.org</ref> | 
| − | ==  | + | == Teorie == | 
| + | |||
| + | === Primitivní datové typy === | ||
| + | |||
| + | {| class="wikitable" style="margin: left;" | ||
| + | |- | ||
| + | ! Kategorie | ||
| + | ! Typy | ||
| + | ! Velikost (bity) | ||
| + | ! Minimální hodnota | ||
| + | ! Maximální hodnota | ||
| + | ! Příklad | ||
| + | |- | ||
| + | !rowspan=5| Celá čísla | ||
| + | | byte | ||
| + | | 8 | ||
| + | | -128 | ||
| + | | 127 | ||
| + | | <code>byte b = 65;</code> | ||
| + | |- | ||
| + | | char | ||
| + | | 16 | ||
| + | | 0 | ||
| + | | 2<sup>16</sup>-1 | ||
| + | | <code>char c = 'A'; <br />char c = 65;</code> | ||
| + | |- | ||
| + | | short | ||
| + | | 16 | ||
| + | | -2<sup>15</sup> | ||
| + | | 2<sup>15</sup>-1 | ||
| + | | <code>short s = 65;</code> | ||
| + | |- | ||
| + | | int | ||
| + | | 32 | ||
| + | | -2<sup>31</sup> | ||
| + | | 2<sup>31</sup>-1 | ||
| + | | <code>int i = 65;</code> | ||
| + | |- | ||
| + | | long | ||
| + | | 64 | ||
| + | | -2<sup>63</sup> | ||
| + | | 2<sup>63</sup>-1 | ||
| + | | <code>long l = 65L;</code> | ||
| + | |- | ||
| + | !rowspan=2| Plovoucí čárka | ||
| + | | float | ||
| + | | 32 | ||
| + | | 2<sup>-149</sup> | ||
| + | | (2-2<sup>-23</sup>)·2<sup>127</sup> | ||
| + | | <code>float f = 65f;</code> | ||
| + | |- | ||
| + | | double | ||
| + | | 64 | ||
| + | | 2<sup>-1074</sup> | ||
| + | | (2-2<sup>-52</sup>)·2<sup>1023</sup> | ||
| + | | <code>double d = 65.55;</code> | ||
| + | |- | ||
| + | !rowspan=2| Ostatní | ||
| + | | boolean | ||
| + | | 1 | ||
| + | | -- | ||
| + | | -- | ||
| + | | <code>boolean b = true;</code> | ||
| + | |- | ||
| + | | void | ||
| + | | -- | ||
| + | | -- | ||
| + | | -- | ||
| + | | -- | ||
| + | |- | ||
| + | |} | ||
| + | |||
| + | == Jednoduché programy == | ||
| === Ahoj světe === | === Ahoj světe === | ||
Aktuální verze z 1. 10. 2013, 11:34
Programování v Javě slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]
Obsah
Teorie
Primitivní datové typy
| Kategorie | Typy | Velikost (bity) | Minimální hodnota | Maximální hodnota | Příklad | 
|---|---|---|---|---|---|
| Celá čísla | byte | 8 | -128 | 127 | byte b = 65; | 
| char | 16 | 0 | 216-1 | char c = 'A';  | |
| short | 16 | -215 | 215-1 | short s = 65; | |
| int | 32 | -231 | 231-1 | int i = 65; | |
| long | 64 | -263 | 263-1 | long l = 65L; | |
| Plovoucí čárka | float | 32 | 2-149 | (2-2-23)·2127 | float f = 65f; | 
| double | 64 | 2-1074 | (2-2-52)·21023 | double d = 65.55; | |
| Ostatní | boolean | 1 | -- | -- | boolean b = true; | 
| void | -- | -- | -- | -- | 
Jednoduché programy
Ahoj světe
Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".
Podmínka
Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.
Trojúhelník
Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.
Vstup čísla z klávesnice
Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.
Výpis obsahu pole
Napište program, který vypíše všechny prvky pole.
Načtení pole
Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.

