Programování v Javě: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
								
												
				| m (Stránka Úlohy z programování přemístěna na stránku Programování v Javě) | m (Fix) | ||
| Řádka 1: | Řádka 1: | ||
| − | ''' | + | '''Programování v Javě''' slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.<ref>http://netbeans.org</ref> | 
| == Teorie == | == Teorie == | ||
| Řádka 13: | Řádka 13: | ||
| |- | |- | ||
| !rowspan=5| Integer | !rowspan=5| Integer | ||
| − | | | + | | byte | 
| | 8 | | 8 | ||
| | -128 | | -128 | ||
| Řádka 19: | Řádka 19: | ||
| | <code>byte b = 65;</code> | | <code>byte b = 65;</code> | ||
| |- | |- | ||
| − | | | + | | char | 
| | 16 | | 16 | ||
| | 0 | | 0 | ||
| Řádka 25: | Řádka 25: | ||
| | <code>char c = 'A'; <br />char c = 65;</code> | | <code>char c = 'A'; <br />char c = 65;</code> | ||
| |- | |- | ||
| − | | | + | | short | 
| | 16 | | 16 | ||
| | -2<sup>15</sup> | | -2<sup>15</sup> | ||
| Řádka 31: | Řádka 31: | ||
| | <code>short s = 65;</code> | | <code>short s = 65;</code> | ||
| |- | |- | ||
| − | | | + | | int | 
| | 32 | | 32 | ||
| | -2<sup>31</sup> | | -2<sup>31</sup> | ||
| Řádka 37: | Řádka 37: | ||
| | <code>int i = 65;</code> | | <code>int i = 65;</code> | ||
| |- | |- | ||
| − | | | + | | long | 
| | 64 | | 64 | ||
| | -2<sup>63</sup> | | -2<sup>63</sup> | ||
| Řádka 44: | Řádka 44: | ||
| |- | |- | ||
| !rowspan=2| Floating-point | !rowspan=2| Floating-point | ||
| − | | | + | | float | 
| | 32 | | 32 | ||
| | 2<sup>-149</sup> | | 2<sup>-149</sup> | ||
| Řádka 50: | Řádka 50: | ||
| | <code>float f = 65f;</code> | | <code>float f = 65f;</code> | ||
| |- | |- | ||
| − | | | + | | double | 
| | 64 | | 64 | ||
| | 2<sup>-1074</sup> | | 2<sup>-1074</sup> | ||
| Řádka 57: | Řádka 57: | ||
| |- | |- | ||
| !rowspan=2| Other | !rowspan=2| Other | ||
| − | | | + | | boolean | 
| | 1 | | 1 | ||
| | -- | | -- | ||
| Řádka 63: | Řádka 63: | ||
| | <code>boolean b = true;</code> | | <code>boolean b = true;</code> | ||
| |- | |- | ||
| − | | | + | | void | 
| | -- | | -- | ||
| | -- | | -- | ||
Verze z 1. 10. 2013, 11:29
Programování v Javě slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]
Obsah
Teorie
| Category | Types | Size (bits) | Minimum Value | Maximum Value | Example | 
|---|---|---|---|---|---|
| Integer | byte | 8 | -128 | 127 | byte b = 65; | 
| char | 16 | 0 | 216-1 | char c = 'A';  | |
| short | 16 | -215 | 215-1 | short s = 65; | |
| int | 32 | -231 | 231-1 | int i = 65; | |
| long | 64 | -263 | 263-1 | long l = 65L; | |
| Floating-point | float | 32 | 2-149 | (2-2-23)·2127 | float f = 65f; | 
| double | 64 | 2-1074 | (2-2-52)·21023 | double d = 65.55; | |
| Other | boolean | 1 | -- | -- | boolean b = true; | 
| void | -- | -- | -- | -- | 
Jednoduché programy
Ahoj světe
Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".
Podmínka
Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.
Trojúhelník
Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.
Vstup čísla z klávesnice
Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.
Výpis obsahu pole
Napište program, který vypíše všechny prvky pole.
Načtení pole
Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.

