Programování v Javě: Porovnání verzí

Z Milan Kerslager
Přejít na: navigace, hledání
m (Primitivní datové typy: překlad)
m (Primitivní datové typy: fix)
 
Řádka 5: Řádka 5:
 
=== Primitivní datové typy ===
 
=== Primitivní datové typy ===
  
{| class="wikitable" style="margin: auto;"
+
{| class="wikitable" style="margin: left;"
 
|-
 
|-
 
! Kategorie
 
! Kategorie

Aktuální verze z 1. 10. 2013, 11:34

Programování v Javě slouží k procvičování probrané látky a též jako příprava ke zkoušce. Úlohy nemusí být správně zapsané, nemusí být ani dokončené (z důvodu procvičování). Při výuce je používáno prostředí NetBeans.[1]

Teorie

Primitivní datové typy

Kategorie Typy Velikost (bity) Minimální hodnota Maximální hodnota Příklad
Celá čísla byte 8 -128 127 byte b = 65;
char 16 0 216-1 char c = 'A';
char c = 65;
short 16 -215 215-1 short s = 65;
int 32 -231 231-1 int i = 65;
long 64 -263 263-1 long l = 65L;
Plovoucí čárka float 32 2-149 (2-2-23)·2127 float f = 65f;
double 64 2-1074 (2-2-52)·21023 double d = 65.55;
Ostatní boolean 1 -- -- boolean b = true;
void -- -- -- --

Jednoduché programy

Ahoj světe

Napište program, který vytiskne na textový výstup řetězec "Hello World".

Soubor:HelloWorld.java

Podmínka

Napište program, který rozhodne, zda je číslo větší nebo menší, než zadaná velikost.

Soubor:Podminka.java

Trojúhelník

Rozhodněte o vlastnostech trojúhelníku zadaného jeho třemi stranami a, b a c.

Soubor:Trojúhelník.java

Vstup čísla z klávesnice

Napište program, který od uživatele získá dvě strany (a, b). Rozhodne, zda se jedná o čtverec nebo obdélník. Vypočte obsah a obvod.

Soubor:Vstup.java

Výpis obsahu pole

Napište program, který vypíše všechny prvky pole.

Soubor:Pole.java

Načtení pole

Napište program, který načte prvky pole z klávesnice a pak celé pole vytiskne.

Soubor:NačteníPole.java

Reference

  1. http://netbeans.org