Otázky z PRG 2016 - V3 léto: Porovnání verzí

Z Milan Kerslager
Přejít na: navigace, hledání
(Založení stránky)
 
m (Programování: +void)
 
(Není zobrazeno 8 mezilehlých verzí od stejného uživatele.)
Řádka 4: Řádka 4:
  
 
== Programování ==
 
== Programování ==
#
+
# Algoritmus
 +
#* [[csw:Algoritmus|algoritmus]], [[csw:Strukturované programování|strukturované programování]], [[csw:Vývojový diagram|vývojový diagram]], [[csw:Zdrojový kód|zdrojový kód]]
 +
#* [[csw:Asymptotická složitost|složitost algoritmů]], [[csw:Řadicí algoritmus|řadící algoritmy]] (a jiné zajímavé), [[csw:Rekurze (programování)|rekurze]]
 +
# Proměnné a operátory
 +
#* princip používání [[csw:Proměnná (programování)|proměnných]], [[csw:Konstanta (programování)|konstanty]], [[csw:Deklarace (programování)|deklarace]]
 +
#* [[enw:Scope (computer science)|rozsah platnosti proměnných]], [[csw:Globální proměnná|globální]], [[csw:Lokální proměnná|lokální]] a [[csw:Statická proměnná|statické proměnné]]
 +
#* relační a logické [[csw:Operátor (programování)|operátory]], relační [[csw:Výraz (programování)|výrazy]]
 +
# Datové typy, výrazy
 +
#* [[csw:Datový typ|datové typy]] ([[csw:Boolean|boolean]], [[enw:Integer (computer science)|integer]], [[csw:Pohyblivá řádová čárka|real]], [[csw:Znak (počítače)|char]], [[csw:Textový řetězec|string]], [[csw:Ukazatel (programování)|ukazatel]], [[csw:Výčtový typ|výčtový typ]], [[enw:Void type|void]])
 +
#* [[csw:Znaková sada|kódování znaků]] ([[csw:ASCII|ASCII]], [[csw:Unicode|UTF]])
 +
#* [[csw:Výraz (programování)|výrazy]], aritmetické [[csw:Operátor (programování)|operátory]] a priorita jejich vyhodnocování, [[csw:Regulární výraz|regulární výrazy]]
 +
# Datové struktury
 +
#* [[csw:Pole (datová struktura)|pole]] jedno- a vícerozměrné, [[csw:Lineární seznam|lineární seznam]], [[csw:Kolekce (abstraktní datový typ)|kolekce]] (seznam, [[enw:Set (abstract data type)|množina]])
 +
#* složitější [[csw:Datová struktura|datové struktury]], [[csw:Binární strom|binární strom]]
 +
# Podprogramy
 +
#* varianty [[csw:Podprogram|podprogramů]] (funkce, procedury)
 +
#* [[csw:Parametr funkce|parametry funkce]], [[enw:Return statement|návratová hodnota]]
 +
#* [[csw:Výjimka (programování)|výjimky]] a jejich zpracování
 +
# [[csw:Řídicí struktura|Řídicí struktury]]
 +
#* [[csw:Blok (programování)|blok]], příkazy [[csw:Podmíněný příkaz|if]], [[csw:Cyklus for|for]], [[csw:Cyklus while-do|while]], [[csw:Cyklus do-while|do]], [[enw:Switch statement|switch]], [[csw:Řídicí struktura|break a continue]]
 +
# [[csw:Objektově orientované programování|Objektově orientované programování]]
 +
#* [[csw:Třída (programování)|třída]], členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy
 +
#* [[csw:Metoda (objektově orientované programování)|metody tříd]], [[csw:Konstruktor|konstruktor]] a [[csw:Destruktor|destruktor]]
 +
#* [[csw:Zapouzdření (objektově orientované programování)|zapouzdření]], [[csw:Dědičnost (objektově orientované programování)|dědičnost]], [[csw:Objektová kompozice|kompozice objektů]]
 +
#* [[csw:Přetížení funkce|přetížení funkce]] a [[csw:Polymorfismus (programování)|polymorfismus]], [[enw:Protocol (object-oriented programming)|rozhraní]]
 +
# Práce se soubory
 +
#* [[csw:Soubor|soubor]], založení, [[csw:open (systémové volání)|otevření]], [[enw:close (system call)|zavření]], [[enw:unlink (Unix)|smazání]]
 +
#* ukazatel v souboru, [[enw:read (system call)|čtení]], [[enw:write (system call)|zápis]], [[csw:Zamykání souborů|zamykání souborů]]
 +
# [[csw:Programování|Programování]]
 +
#* [[enw:Event-driven programming|událostmi řízené programování]], využití v uživatelském rozhraní
 +
#* [[csw:Styl zápisu programu|coding style]], [[csw:Verzování|verzování]], [[enw:List of version control software|verzovací systémy]]
 +
#* [[csw:Vývojové prostředí|vývojové prostředí]], [[csw:Ladění (programování)|ladění]], [[csw:Profilování|profilování]]

Aktuální verze z 5. 1. 2017, 11:05

Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.

Pracovní verze je na Google Drive.

Programování

  1. Algoritmus
  2. Proměnné a operátory
  3. Datové typy, výrazy
  4. Datové struktury
  5. Podprogramy
  6. Řídicí struktury
  7. Objektově orientované programování
  8. Práce se soubory
  9. Programování