Otázky z PRG 2016 - V3 léto: Porovnání verzí
Z Milan Kerslager
m (→Programování: fix) |
m (→Programování: fix) |
||
Řádka 15: | Řádka 15: | ||
#* [[csw:Znaková sada|kódování znaků]] ([[csw:ASCII|ASCII]], [[enw:Unicode|UTF]]) | #* [[csw:Znaková sada|kódování znaků]] ([[csw:ASCII|ASCII]], [[enw:Unicode|UTF]]) | ||
#* [[csw:Operátor (programování)|operátory]] a jejich priorita | #* [[csw:Operátor (programování)|operátory]] a jejich priorita | ||
− | # | + | # Datové struktury |
#* [[csw:Pole (datová struktura)|pole]] jedno- a vícerozměrné, [[csw:Lineární seznam|lineární seznam]], [[csw:Kolekce (abstraktní datový typ)|kolekce]] (seznam, [[enw:Set (abstract data type)|množina]]) | #* [[csw:Pole (datová struktura)|pole]] jedno- a vícerozměrné, [[csw:Lineární seznam|lineární seznam]], [[csw:Kolekce (abstraktní datový typ)|kolekce]] (seznam, [[enw:Set (abstract data type)|množina]]) | ||
− | #* [[enw:Data structure| | + | #* složitější [[enw:Data structure|datové struktury]], [[csw:Binární strom|binární strom]] |
# Podprogramy | # Podprogramy | ||
#* varianty [[csw:Podprogram|podprogramů]] (funkce, procedury) | #* varianty [[csw:Podprogram|podprogramů]] (funkce, procedury) |
Verze z 8. 4. 2016, 18:25
Otázky jsou určeny pro závěrečnou zkoušku třídy V3 z předmětu PRG (Programování) ve školním roce 2015/2016. Stránka bude během semestru upravována, aby rozsah otázek odpovídal probranému učivu. Odkazované články ve Wikipedii nemusí být přesné a úplné, avšak je vhodné je rozšiřovat v rámci zápočtu z článku na Wikipedii. Podpůrné materiály, slajdy i fotografie tabulí naleznete na stránce Výuka.
Pracovní verze je na Google Drive.
Programování
- Algoritmus
- algoritmus, strukturované programování, vývojový diagram, zdrojový kód
- složitost algoritmů, řadící algoritmy (a jiné zajímavé), rekurze
- Proměnné a regulární výrazy
- princip používání proměnných, konstanty, deklarace
- rozsah platnosti proměnných, globální, lokální a statické proměnné
- výrazy a jejich vyhodnocování, regulární výrazy
- Datové typy, operátory
- datové typy (boolean, integer, real, char, string, ukazatel, výčtový typ)
- kódování znaků (ASCII, UTF)
- operátory a jejich priorita
- Datové struktury
- pole jedno- a vícerozměrné, lineární seznam, kolekce (seznam, množina)
- složitější datové struktury, binární strom
- Podprogramy
- varianty podprogramů (funkce, procedury)
- parametry funkce, návratové hodnota
- výjimky a jejich zpracování
- Řídicí struktury
- Objektově orientované programování
- třída, členská proměnná, vytvoření objektu ze třídy
- metody tříd, konstruktor a destruktor
- zapouzdření, dědičnost, kompozice objektů
- přetížení funkce a polymorfismus, rozhraní
- Práce se soubory
- Programování
- událostmi řízené programování, využití v uživatelském rozhraní
- coding style, verzování, verzovací systémy
- vývojové prostředí, ladění, profilování